Donnerstag, 15. März 2012

cansıkıcı bir post

İnsan, maruz kaldığı sıkıntılı takdirlere nefsinin isyan etmeyip itaat etmesi için duâ etmeli, hakkında hayırlısını dilemelidir. Peygamberimiz (sav) böyle sıkıntı içinde kalan kimseye duâ tavsiye buyurmuştur. Onu okumalı, Allah'a teslim olmalıyız.

"Bismillâhi alâ nefsi ve mâlî ve dînî. Allahümme raddınî bi-kadâike ve bârik lî fîmâ kuddire lî, hattâ lâ uhibbe ta'cîle mâ ahhartehu ve te'hîra mâ acceltehu."

"Allah'ım, senin ismine, malımı, dinimi ve nefsimi emanet ediyorum. Allah'ım, hükmüne beni razı kıl, kaderimde olanı bana mübarek kıl ki, te'hir ettiğinin acelesini, acele ettiğinin de te'hirini istemeyeyim. Nefsimin isyanını önle, teslimini sağla."



Bu Duadanda anlasilacagi üzere biraz sıkıntılı bir dönem geciriyorum diyebilirim. Rabbim kimseye cekemeyecegi yük vermez. InsaAllah bende bu sıkıntılarımdan biran önce kurtulacagim. Ama bu imtihandan gecemeyecegim diye cok korkuyorum. Hayirlisi insaAllah
Blog yazmaya dogru düzgün baslamadan aralar verip durdum. Bunlarin nedenleriyse hastandandim iyilestim yine hastalandim hala iyilesemedim. Basimda vermem gereken sacma bir sinav var onunla ugrasiyorum. Sinav yüzünden kursa gittim. Bu sacma sinav cuma günü. InsaAllah atlatirim. Neden sacma cünkü latince sinavini vermem gerekiyor ve bu dil dünyanin hic biryerinde kullanilmiyor (istisnalar haric). Vatikanda bile almanca konusuluyor latince degil. Ve üniversitede neden bu sinavi mecbur kilarlar anlamis degilim. Eger bu sinavi yapamazsam (4 hakkim var) okudugum bölümü birakmak zorunda kalacagim. Cok sacma. Neyse insaAllah gecerim. Yapamazsamda hayirlisi buymus. Hersey Allahtan o isterse hersey olur. O yüzden üzülmeye degmez.
Birde ev sıkıntısı var uzun zamandir tasinmayi düsünüyoruz ama bize uygun ev bulamadik. Kiralar cok pahali yada önden cok para istiyorlar. Artik bu evdede yasanmaz oldu. Kislari cok soguk geciyor resmen donuyoruz, tuvalet disarida zaten hep bu yüzden hastalaniyorum. O kadar bunaldimki bu ev meselesi yüzünden. Artik iyice ümidimi yitirmeye basladim. Ama bir müslümanin kesinlikle yeise düsmemesi gerekiyor. O yüzden kendime cok kiziyorum sen ne bicim müslümansin diyorum. Allaha güven....
Bu aralar yada epeydir cevremde olup bitene gercekten inanamiyorum... Herkesi kendim gibi bildigim icin, bana ters bir durum gördügümde cok sasiriyorum.... nasil olur ya diyorum.... nasil olur?? Galiba bazi insanlarda vicdan yok.... Ama bu dünya gecici asil esas alemde bu yaptiklarinin cezasini cekecekler....
Neyse cok uzattim galiba... kusura bakmayin caninizi sıkmak istemem... ama dedigim gibi bu aralar kendimi cok kötü hissediyorum... Rabbimin izniyle insAllah atlaticagim...

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen